maandag 8 oktober 2012

The Avengers has it all
















Overexited. Dat was het gevoel dat ik had na het zien van deze film. Net een kleine in een snoepwinkel. Met unlimited access. Deze film heeft echt alles waar ik van hou in films. Dit soort film is de reden waarom ik zo graag films zie. Er zijn veel personages en veel ego's die aandacht moeten krijgen. En daar loopt het bijna altijd fout. Maar niet in The Avengers. Men verliest niet te veel tijd aan het uitdiepen van personages, maar komt right down to business. We krijgen net genoeg informatie van iedereen om te rooten voor het geheel, voor The Avengers, niet voor individuen. Maar de individuen krijgen toch net voldoende aandacht. En ook daar heeft men het perfect begrepen: humor is in deze film de sleutel tot succes. Laat ze maar lachen met elkaar, dat neemt de edge er af en maakt dit een supergrappige en relaxte film waar tegelijkertijd zoveel actie inzit dat je niet weet waar eerst te kijken. En waar men alle registers opentrekt om nieuwe dingen te laten zien. De film is niet toegankelijk voor iedereen, want er zit toch behoorlijk wat scifi in, wat het voor mij persoonlijk nog beter maakte. Daarmee ging deze film echt off the charts. Is het nog nodig om uit te leggen waarover het gaat? De wereld wordt aangevallen door een buitenaards leger onder leiding van een verbannen god (de broer van Thor, hoe heet ie ook al weer?). The Avengers, een groep superhelden, slaan de handen in elkaar om de dreiging het hoofd te bieden. Voor mij is dit perfect entertainment. 

10/10

Geen opmerkingen: