dinsdag 4 oktober 2011

Pan Am is nog zo slecht niet
















Creator
: Jack Orman
Release: 25 september 2011
Genre: drama
Cast: Christina Ricci (Maggie), Margot Robbie (Laura), Michael Mosley (Ted), Kelli Garner (Kate), Karine Vanasse (Colette), Mike Vogel (Dean Lowrey), Annabelle Wallis (Bridget Pierce)
Meer informatie op de IMDb
Trailer op YouTube

Een gedramatiseerde serie over de beginjaren van luchtvaartmaatschappij Pan American was nu niet echt iets waar ik voor stond te springen. Maar ik moet zeggen dat dit een heel degelijke nieuwe serie blijkt te zijn. Christina Ricci zie ik niet graag bezig. Ik weet niet wat het is, maar de meeste films of series waarin zij meespeelt, probeer ik te ontwijken. Ik had te laat in het snuitje dat zij een belangrijke rol heeft in Pan Am. Ik moet toegeven dat ik mij er echter niet aan gestoord heb.

Ik vraag me af of het in 1963 echt zo glamoureus was om te vliegen met Pan Am. Ik kan me indenken dat er strenge regels waren om stewardess of piloot te worden, maar het hele vliegconcept was toch wel heel grote luxe. Deze luxe en glamour worden prachtig gepresenteerd via mooie decors, knappe kostuums en muziek uit de tijd die je gelijk in de juiste sfeer brengt.

De personages zijn het belangrijkste in de serie. De piloten en de stewardessen hebben allemaal wel iets speciaals meegemaakt of een bepaald geheim te verbergen. De informatie over hun verleden, noodzakelijk voor het juiste dramatische niveau, krijgen we aan de hand van flashbacks. De stewardessen hebben een glimlach die prijsloos is, maar ze hebben allemaal nogal wat emotionele bagage mee te sleuren. Alle gebeurtenissen worden overgoten met een mysterieus sausje. De stewardessen worden namelijk ingeschakeld om de inlichtingendiensten op de één of andere manier te helpen. In deze aflevering wordt één van hen getest of ze klaar is om ingeschakeld te worden. De vraag is wel wat er met het vorige meisje gebeurde.

Persoonlijk ben ik geen fan. Voornamelijk omdat het veel drama is en er weinig te lachen valt. Maar de serie is wel aan te raden voor mensen die van drama houden. Ik zit maar met één prangende vraag: hoe heeft ze haar haar zo mooi gecoiffeurd gekregen in de taxi? Het was precies zelfs langer voordat ze instapte.

Numbers: Pvt. Cowboy 7/10 - IMDb 6,8/10 - Metacritic 67/100 - TV.com 7,4/10

Geen opmerkingen: