woensdag 23 november 2011

11-11-11 is saai gegriezel
















Regisseur
: Darren Lynn Bousman
Release: 2011
Genre: horror, thriller
Cast: Timothy Gibbs (Joseph Crone), Michael Landes (Samuel), Denis Rafter (Richard Crone), Wendy Glenn (Sadie), Lluís Soler (Vavier)
Meer informatie op de IMDb
Trailer op YouTube

Joseph heeft iets met het nummer 11:11. Het is de datum waarop zijn moeder stierf, het uur van overlijden van zijn zoon, het uur dat hij wakker wordt van nachtmerries, enz. De laatste tijd - de dagen voor 11-11-11, komt hij het nummer meer en meer tegen. Hij reist naar Spanje om zijn vader bij te staan die op sterven ligt. Zijn vader en zijn broer zijn pastoors en hebben daar een kleine gemeenschap met gelovigen. Joseph komt niet zo goed met hen overeen, omdat hij een afkeer kreeg van het geloof dat zij preken. In Spanje zetten de vreemde gebeurtenissen zich verder. Elke dag om 11:11 verschijnen er vreemde wezens. Deze wezens lijken in aantallen toe te nemen en komen dichter en dichterbij naarmate 11-11-11 nadert.

Deze film heeft zijn creepy momenten, maar het geheel is nogal saai en weinig overtuigend gebracht. In Spanje spreken ze niet zo goed Engels als men in deze film lijkt te denken. Waarom het geheel zich trouwens in Spanje afspeelt, weet ik niet. En '911' bellen in Spanje zal ook niet veel uithalen volgens mij. Van die basics mogen we toch wel verwachten dat men ze juist heeft.

Het einde is nodeloos complex. Of zo wordt het toch gebracht. Even dacht ik: wat is het nu? Ik denk dat ik het door heb, maar heel zeker ben ik nu ook weer niet. Eigenlijk is het maar een triest verhaal met hier en daar een goed (griezelig) moment. Maar het geheel is niet de moeite waard om te bekijken.

Numbers: Pvt. Cowboy 2,5/10 - IMDb 4,2/10 - Metacritic 26/100 - Box Office Mojo 1,6 miljoen $

Geen opmerkingen: