woensdag 14 september 2011

Ringer kruipt voorbij
















Creators
: Eric C. Charmelo, Nicole Snyder
Release: 13 september 2011
Genre: drama
Cast: Sarah Michelle Gellar (Bridget Cafferty), Ioan Gruffudd (Andrew Martin), Nestor Carbonell (Victor Machado), Kristoffer Polaha (Henry), Mike Colter (Malcolm Howard), Tara Summers (Gemma Gallagher), Zoey Deutch (Juliet)
Meer informatie op de IMDb
Trailer op YouTube

Ik had zo’n hoge verwachtingen. Buffy in een nieuwe serie. Waaw. En dan kreeg ik deze stinker over me heen. Slecht gemaakt (cheap), rommelig verhaal, verschrikkelijke soundtrack, saai, traag en (ik durf het bijna niet zeggen) slecht geacteerd. Vooral door Buffy... En nu voel ik me precies een verrader van het vaderland. Ik heb wel een nieuw woordje geleerd. Ringer staat voor klokkenluider. Het was dan toch niet helemaal voor niets dat ik de pilot gezien heb.

De eerste minuten lijkt het een grote productie te zijn die goed gemaakt is. Maar stilletjes aan valt het kaartenhuisje ineen. Er is een scène met een boot die doet denken aan films uit de jaren ’50 toen ze nog vaak voor een scherm zogezegd met de auto reden. Ook storend is het gekunstelde knip en plakwerk als de zusjes (allebei Buffy) samen in beeld zijn. Okay, we weten dat het dezelfde is, maar het valt zo hard op dat het echt belachelijk wordt. We zien zelfs een weerspiegeling in een bril van de ander. Misschien een beetje te veel moeite gedaan om ons te overtuigen dat het twee personen zijn.

Het verhaal gaat over Bridget, een ex-verslaafde stripper die op de vlucht is voor een grote misdaadbaas. Hij wil haar dood, omdat zij hem in de bak kan krijgen. Ze gaat op bezoek bij haar zuster met de slechtste naam uit de geschiedenis van Amerikaanse series: Siobhan (uitgesproken Sjevaon). Nog voordat ze kan zeggen: hoe gaat ie zus? verdwijnt haar zus van een boot waarmee ze op de zee varen en waar Bridget op in slaap viel. Bridget neemt Siobhan haar plaats (ze denkt dat ze dood is) in en komt te weten dat haar zuster nogal een onuitstaanbaar wicht was. Siobhan blijkt echter niet dood te zijn.

Hoe ze erin slaagt om het leven van een zus over te nemen die ze niet kent en al jaren niet meer gezien heeft? Niet. We moeten het wel geloven want we zien het op het scherm, maar ik geloofde er geen fluit van: ik was niet overtuigd.

En het vervolg is voor de volgende aflevering. Maar daar ga ik niets over kunnen vertellen want no way dat ik nogmaals zoiets saai ga opzoeken. Please Buffy, graag wat meer actie. Drama ligt je jammer genoeg niet.

Numbers: Pvt. Cowboy 1/10 - TV.com 8,1/10

Geen opmerkingen: